2009-08-25

کلمه ها و ترکیبهای تازه

کلمه و ترکیبهای تازه

مننژیت: نوعی بیماری خطرناک است که معمولا به مرگ منجر میگردد. نشانه ها و علائم آن بطور معمول خرد شدگی دهان و دندان و کشیده شدن ناخنهاست. در اکثر موارد آثار کبودی و ضرب و شتم در بدن بیمار دیده شده است.

مردودی: به شرایط و وضع افرادی اطلاق می شود که بر خلاف نظر ولی فقیه سخنی گفته باشند و یا به دفاع از مردم ستمدیده و جان به لب آمده برخاسته باشند. معیار سنجش فقط ولی فقیه است. معمولا هم فقط خواص "می شوند."

بصیرت: در اینجا هم باز باید به خط و مشی تعیین شده از طرف ولی فقیه دقت کنید وگرنه شما آنرا ندارید. اینجا هم خواصی که مردود شده اند آنرا ندارند و خطر مننژیت آنها را تهدید می کند.

اغتشاشگر: به مردم عادی اطلاق میگردد که برای طرفداری از حکومت به خیابان نیامده اند. اکثر همسایه ها و بچه های محل از این گروه هستند.

شهید: به کشته شدگانی اطلاق می گردد که یا از اعضای انصار حزب الله باشند یا بسیجی و یا لباس شخصی. و اینها حتی اگر در حین شکنجه و یا کتک زدن مردم عابر سکته کنند باز هم شهیدند. ولی افرادی که برای احقاق حق مردم یا استقرار آزادی مننژیت گرفته باشند شهید خطاب نمی شوند.

کیفرخواست: به بیانه ای سیاسی و عمومی اطلاق میگردد که اولا دردفتر روزنامه کیهان تنظیم شده باشد و دوما حرکتها و نقشه های دولتهای غربی را که قصد براندازی نرم دارند برملا سازد. اولین فکری که از ذهن متهم بعد از شنیدن کیفر خواست می گذرد اینست که خوب "اینها همه که گفتی به من چه ارتباطی داشت."

واقع بین: معمولا جهت تذکر به افرادی استفاده میگردد که شیطان زیر جلدشان رفته و از مردم دفاع میکنند و یا خدای نا خواسته نظام را زیر سوال می برند. نوعی تشر در لفافه به آزادی خواهان و خواص مردود شده.

دخالت در امورداخلی: تمام اعمالی را شامل می شود که رسانه های برون مرزی برای انعکاس اخبار واقعی انجام می دهند. نشان دادن خشونتهای عمال حکومت از رسانه ها و یا رساندن صدای مردودین وتصاویر مننژیت گرفته ها از این قبیل اعمال است.

کودتای مخملی: هرگونه اعتراض مسالمت آمیز و مدنی که در آن به حکومت انتقادی وارد گردد. بطور معمول اغتشاشگرانی که فاقد بصیرت بوده و واقع بین نیستند و یا افراد مردودی که هنوز مننژیت نگرفته اند دست به این نوع کودتا میزنند.

دادگاه: سالن بزرگی است که از آن جهت فیلمبرداری اعترافات اغتشاشگران استفاده می گردد. دو عکس بزرگ خمینی و خامنه ای هم که هر دو به یک اندازه باید باشند و حتی یک سانتی متر هم از هم بالاتر یا پائینتر نباشند در دو طرف سر قاضی نصب گردیده است. قاعدتا بایستی اعضای هیئت منصفه و وکلا هم حضور داشته باشند که در حکومت عدل ولی فقیه حذف گردیده اند، چون باعث اتلاف وقت میگردند. متهمین هم با لباسهای زندان و دمپائی در این سالن حاضر گردیده و به خطاهای خود اعتراف میکنند.

اقدام علیه امنیت ملی: هر گونه اعتراض و ساز مخالف را میگویند که به مزاج حکومت خوش نیاید. حتی دستبند سبز بستن هم میتواند امنیت ملی را به خطر بیندازد. نوشتن مقاله و یا مصاحبه با رسانه های بیگانه نیز از این جمله اند.

رسانه های معاند: به رسانه های برون مرزی یا حتی درون مرزی اطلاق میگردد که اسرار هویدا میکنند. این رسانه ها معمولا دروغ های صدا وسیما یا کیهان را برملا می سازند و سرسپردگی به دستگاه ولایت ندارند. گفته میشود که این رسانه ها در امور داخلی دخالت میکنند. هر چقدر که رسانه های حکومتی با سرف ملیونها تومان می ریسند اینها پنبه می کنند.

آیت الله: معنای لغوی آن یعنی"نشانه خدا" ولی نشانه هائی از قبیل علی خامنه ای، جنتی ، احمد خاتمی، محمد یزدی، مصباح یزدی و دهها نفر دیگر از این دست باعث شده است که مردم فوج فوج آته ایست (منکر وجود خدا) گردند.

مردم سالاری دینی: لغت اختراع شده توسط عمال حکومت برای شیره مالیدن سر عوام. دردین اسلام اصولا مردم صغیر و فاقد فهم کافی برای تشخیص مصلحت خویشند، لذا نیازمند "ولی" فقیه هستند که برایشان تصمیم بگیرد که دلارهای حاصله از نفت به چه اشکالی خرج شود. نوعی دیکتاتوری مذهبی است که مغالطه کاران برای توجیه عدم بحساب آوردن مردم در سرنوشتشان و اینکه ما هم اینگونه دمکراسی داریم بکار میرود. همان رنگ کردن گنجشک و فروش آن به عنوان قناری است.

روشنفکر دینی: باز هم از لغات اختراع شده در این دو دهه. افرادی را میگویند که دانشگاه رفته اند و شاید هم چند تائی کتاب نوشته اند ولی هنوزبه جن و دیو و امام ته چاه و هاله نوروشق القمر و این قبیل خرافات اعتقاد دارند. البته چون نیک بنگریم میدانیم که این دو لغت متضاد یکدیگرند و مثل آب و نفت با هم ترکیب نمی شوند.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin |