2006-04-24

توصیه

مسئله ای که امشب میخواهم به آن اشاره کنم برنامه های تلویزیونی بهرام مشیری است. در این مدتی که من برنامه های ایشان را دنبال می کنم جدا خیلی علاقه مند شده ام و دیدنش رابه همه توصیه میکنم. چون برنامه اش خیلی روشنگرانه ست، بقول ایشان ما باید تکلیفمان را با گذشته مان، تاریخمان و مبانی فرهنگی مان روشن کنیم که آگاهانه به سوی آینده قدم برداریم. یکی از مباحث شیرینش بحث مغالطات ست که در آن انواع مغالطات را از دیدگاه علم با مثالهائی جذاب مطرح می کند. همیشه هم برنامه هایش را با اشعاری از شعرائی امثال حافظ یا فردوسی بزرگ یا دیگر اندیشمندان آغاز میکند که همین باز نگری یا باز خوانی ما را متوجه این گنجینه های ارزشمند مینماید، علی الخصوص در این دوره وانفسا که چیزی برای مباهات برایمان نمانده است.
کاش قدرتی یا توانائی داشتم و می توانستم کاری کنم که همه در ایران از برنامه های تلویزیونی ایشان استفاده کنند. اگر میتوانید آنها را ظبط و در اختیار دوستان و آشنایانتان قرار دهید.
دیگر توصیه ام خواندن کتابهای دکتر شجاع الدین شفا ست یکی بنام" تولدی دیگر" و دیگری "در پیکار اهریمن" که خواندن این دو کتاب هم بر هر ایرانی مخصوصا قشر جوان از نان شب هم واجب تر میدانم. به نظر من اگر مردم ما به خود باوری فکری برسند و بعد از فکر و اندیشه خودشان در تصمیمات سیاسی شان استفاده کنند دیگر هیچ آخوند ابلهی یا روشنفکر نمائی هرگز نخواهد توانست آنها را اغفال و تحمیق کند. یک ذهن روشن براحتی حرف منطقی را از مهمل تمیز میدهد.
این توصیه ها را حتما عمل کنید، قول میدهم که از تاریکی به روشنائی قدم نهید.

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin |